[O1] Przyszedł czas na zmianę Octavki - kilka pytań ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bare
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Przyszedł czas na zmianę Octavki - kilka pytań ?

    Big, Nic dodać nic ująć
  • arkady
    Ambiente
    • 2010
    • 136
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] Przyszedł czas na zmianę Octavki - kilka pytań ?

    Witam wszystkich
    W najbliższym czasie chcę zmienić swoją TDI na benzynkę, dlatego mam kilka pytań odnośnie silnika.
    W grę wchodzą tylko i wyłącznie dwa silniki: 1,6 i 2,0 ( octavka 01 )
    Jeżdżę głównie po mieście ( dość dużo górek i wzniesień ) w granicach 15, 20 tyś km rocznie.
    Wiem, że silniki w obu wersjach występują jako 8 i 16 zaworowe. Czy jest to jakaś duża różnica przy wyborze silnika ?
    Czy jest duża różnica w spalaniu ?
    Nadmieniam, że nie planuję zakładać LPG.

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14916
      • Octavia IV (NX3)

      #3
      Jak głównie po mieście to 1,6 Ci wystarczy. Ale jak chcesz frajdę i poza miastem, 1,6 będzie mało. Wtedy 2,0 robi swoje. A LPG - maja i 1,6 i 2,0.
      pozdrawiam - Darek
      ​​

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        A czy 2.0 115 km to silnik 8 zaworowy ?
        Mam właśnie Octavkę z takim silnikiem na oku.

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14916
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          To chyba tak - czeski skodowski silnik. Nie wiem jak się sprawuje, ale chyba nie VW.
          pozdrawiam - Darek
          ​​

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            A duża różnica w spalaniu 1.6 - 2.0 ?

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez arkady
              Wiem, że silniki w obu wersjach występują jako 8 i 16 zaworowe.
              tak?
              ja wiem tylko o ośmiozaworowych jednostkach :?
              16 jest tylko 1,4 a wszystkie 1,8 - 20

              w spalaniu IMO 2,0 powinien zjarać te 1,5 litra więcej, za to też duża przyjemność z jazdy, no ale ja lubię takie stare ośmiozaworówki
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • arkady
                Ambiente
                • 2010
                • 136
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Czyli 2.0 115km to 8 zaworów i to nie jest silnik vw ?

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez arkady
                  Czyli 2.0 115km to 8 zaworów i to nie jest silnik vw ?
                  wszystkie to są silniki VW, no jakże by inaczej?!
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • arkady
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 136
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Jest jakaś przepaść w spalaniu ?

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14916
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      ale 115 - to starsza generacja? tak myślę
                      pozdrawiam - Darek
                      ​​

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez ruwado
                        ale 115 - to starsza generacja? tak myślę
                        od 1,6?
                        IMO ten sam stary trup, z tym, że 1,6 z kosmetycznymi zmianami tłuką do dziś, czy tam do wczoraj
                        mówi się, że 2,0 lubi olej łyknąć.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14916
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.
                          pozdrawiam - Darek
                          ​​

                          Komentarz

                          • arkady
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 136
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez ruwado
                            ale 115 - to starsza generacja? tak myślę
                            przecież napisałem, że interesuje mnie 01 i potrzebuję waszych opinii na w/w temat

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14916
                              • Octavia IV (NX3)

                              #15
                              czyli... tak mi sie kołacze:
                              2.0 - 115 KM - nienowoczesny, ale w miarę trwały i paliwożerny
                              pozdrawiam - Darek
                              ​​

                              Komentarz

                              • arkady
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 136
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez ruwado
                                czyli... tak mi sie kołacze:
                                2.0 - 115 KM - nienowoczesny, ale w miarę trwały i paliwożerny
                                No właśnie. Paliwożerny. Nie wymagam, żeby palił 6 litrów po mieście ale rożnica duża co do spalania w 1.6 ?

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14916
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  podejrzewam, że jeśli to ta sama epoka (1,6 i 2,0) to różnica może być zależna od deptania - czyli spora.
                                  pozdrawiam - Darek
                                  ​​

                                  Komentarz

                                  • arkady
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 136
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ruwado
                                    podejrzewam, że jeśli to ta sama epoka (1,6 i 2,0) to różnica może być zależna od deptania - czyli spora.
                                    Zdaję sobie sprawę, że nikt nie da mi jednoznacznej odpowiedzi co do wyboru silnika, bo jak zawsze zdania są podzielone także co do spalania.
                                    Tylko po niedzieli chciałem jechać po Octavkę, którą sobie upatrzyłem właśnie z 2.0 l silnikiem, ale poczytałem trochę o silnikach 1.6 i zaczynam mieć wątpliwości co do wyboru a po auto mam 400 kilosów w jedną stronę.

                                    Komentarz

                                    • ruwado
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 14916
                                      • Octavia IV (NX3)

                                      #19
                                      wysłałem Ci na maila poradnik
                                      pozdrawiam - Darek
                                      ​​

                                      Komentarz

                                      • jarecki2000
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 119

                                        #20
                                        arkad, miałem "taki" silnik - 2,0 115 km w Golfie III i z czystym sumieniem mogę go polecić. Jest paliwożerny, średnio, trzeba liczyć 10 litrów na 100, ale przyjemność z jazdy jest nieporównywalna. silnik ma charakterystykę jak Diesel, ciągnie od dołu, nie trzeba go piłować, bardzo ładnie sobie radził z Golfem. Octavia jest cięższa, więc wydaje mi się, ze to najlepszy wybór.

                                        Dodatkowo, mogę powiedzieć, że jest to stara sprawdzona i idioto odporna konstrukcja

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Jezdzilem 1.6, mialem 2.0 i jesli nie boisz sie turbin to po raz kolejny napisze tylko 1.8T w benyznie jesli chodzi o OI
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • eros662
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 147
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Maicroft, ma racje. Sąsiad ma 1,6 75km bodajże muł masakryczny, z tym że cicha jednostka. Z kolei 2.0 115km o pewnym czasie jazdy zobaczysz że się znudzi i okaże za słaba do tego auta kiedy inne TDI 90km będa Cię wyprzedzać.
                                            SKODA OCTAVIA TOUR
                                            1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                            BLACK COMBII
                                            SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez jarecki2000
                                              Octavia jest cięższa
                                              o ile?

                                              [ Dodano: Pią 09 Lis, 12 17:01 ]
                                              a widzę, 90kg liftback vs hatch
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Jezdzilem 1.6, mialem 2.0 i jesli nie boisz sie turbin to po raz kolejny napisze tylko 1.8T w benyznie jesli chodzi o OI
                                                Popieram Maicroft'a. Turbiny nie ma się co bać, wraz ze wzrostem obrotów strach maleje, radocha rośnie :diabelski_usmiech. Tyle, że trzeba mieć na uwadze zasady jej prawidłowej eksploatacji. Silnik 1.6 (100 KM) jest wg mnie mimo wszystko fajny, tani w eksploatacji, ale spokojny, 2.0 nie jeździłem, więc za dużo nie napiszę. Wszystko zależy jeszcze od tego, jaką kolega kupujący dynamikę preferuje.
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • zsolpyw
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 897

                                                  #25
                                                  Mam 2.0 wiec moge sie w temacie wypowiedziec.

                                                  Oba silniki 1.6 i 2.0 sa stare a tym samym trwale, tanie i latwe w serwisie. Projektowane jeszcze przez inzynierow a nie magistrow ekologii i innych milosnikow ptaszkow i zuczkow.

                                                  Zdecydowanie jestem za 2.0, z prostego powodu - jest to min. moc ktora akceptuje, slabszego auta poprostu bym nie chcial. Calkiem niezle sie zbiera, od 50 - 130 mozna na 3 przyspieszac.
                                                  Aczkolwiek tez szalu nie ma. Zdecydowanie lepiej jedzie 1.8T ale drozszy serwis, bardziej skompikowama konstrukcja. W przypadku remontu 8 zaworow a 20 robi roznice.

                                                  Co do turbiny, niby jak sie pilnuje to krzywdy nie ma, ale np. cisniesz autobahna, zatrzymujesz sie na skrzyzowaniu, silnik ci gasnie (problem z kablami, lub kobieta za kierownica :szeroki_usmiech ) ..... gdzies czytalem ze zgaszenie silnika po autostradzie turbince nie przebacza,

                                                  Spalanie : benz. 6,5, LPG 8,3 jazda odcinkami 20 km , miasto 10%. W trasie 2x600km z duzym obciazeniem ostatnio zjadlo 8,1 LPG
                                                  1.6 duzo mniej nie wezmie, a jazda przypuszczam ze inna ..

                                                  Olej: u mnie ponizej 0,15l/ 1000km Motul 5w40 fullsynth.

                                                  Reasumujac: chcesz tani serwis bierz 1.6 lub 2.0 ze wskazaniem na 2.0 ze wzgl. na lepsza dynamike i barytonowy pomruk pow. 3000 obr :lol: lub 1.8T jak nie chcesz oszczedzac i lubisz przyklejac plecy do oparcia

                                                  [ Dodano: Pon 12 Lis, 12 21:53 ]
                                                  arkady - byles po to auto ??
                                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                                  Jeżdżę w blasku
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...